Sivut

keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Weekend in Barcelona

Takaisin arjessa! Viikonloppu Barcelonassa oli mitä parhain.. Toistan itseäni ja samaa virttä, mutta oli niin ihana olla takaisin Espanjassa!! Heti siitä hetkestä alkaen, kun lentoemännät puhuivat espanjaa, tuli fiilis, että olisi menossa toiseen kotiin. Miten hyviä muistoja tulikaan mieleen, kun istuttiin iltaa uudella porukalla ravintolassa ja tutustuttiin toisiimme tai kun lähdettiin kiertämään kaupunkia ja etsimään ihania terasseja. Viimeisenä iltana mentiin vain neljän hengen porukalla alueelle nimeltä El Raval, jonka pääaukio muistutti mua paljon Granadan kotiaukiosta, Plaza Bib-Ramblasta. Siellä oli jopa koju, joka myi samanlaisia öljyjä, hennavärejä ja teetä kuin Granadan pikkukaupat! Siellä istuttiin ulkona pienen pöydän ääressä ja tilattiin pöytä täyteen eri tapaksia: katkarapuja, patatas bravas-perunoita, munakoisoa, guacamolea, mustekalaa, croquetteja, oliiveja, manchego-juustoa.. Tapasten jälkeen jatkettiin kävelyä kohti rantaa ja satamaa, chillailtiin pienillä markkinoilla ja seurattiin paikallista menoa. Oli siis aika täydellinen viimeinen ilta! Juuri tuollainen hengailu oli Granadassa parasta.

Noin muuten reissu oli sekoitus työtä ja huvia. Tehtiin hommia workshopeissa, joiden aiheina oli tietenkin yritys ja sen kehittäminen. Oli tosi kiinnostavaa kuulla sekä alkuvaiheista että miettiä tulevaa, varsinkin kun oon vasta niin vähän aikaa ollut mukana kuvioissa! Paljon inspiraatiota ja hyviä ideoita tuli esille näiden päivien aikana. Aloitettiin reissu huikealla aamupalalla Arlandan Clarion-hotellissa ja samalla oli ensimmäinen workshop. Perillä Barcelonassa oli jännittävä tilanne, kun meidän koneen laukkujen joukosta ilmeisesti alettiin etsimään epäiltyä laukkua.. Sain heti hoitaa asioita espanjaksi ja selvittää suuntaan jos toiseen, mitä oikein tapahtuu. Hälytys oli kuitenkin väärä ja päästiin jatkamaan iltaa rennoissa merkeissä. Menee matka aika hauskaksi, kun koko ajan on 21 eri mielipidettä ja ajatusta :D välillä tuntui, että oltaisiin oltu luokkaretkellä! Yhtä hyvä fiilis ainakin oli, kuin luokkaretkillä joskus :)

Lauantai-iltapäivä ja ilta olivat vapaata, joten käytettiin aika hyväksi lähtemällä keskustaan. Ihan älyttömän hyvin muistin vielä neljän vuoden takaiselta reissulta kaupunkia, joten löydettiin aika helposti paikkoja. Iltapäivä vietettiin ihanalla terassilla  Barri Goticin lähettyvillä ja illalla oli mahtavan päivällisen aika koko KitchenTime-tiimin voimin. Pahamaineinen ilta, jonka ansiosta mun puhelin lukkiutui, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Sunnuntai puolestaan kului väsyneissä merkeissä rannalla ja hotellilla chillaillen ja tiimihenkeä parantaen ja maanantai aamuyöllä olikin aika suunnata takaisin Uppsalaan ja töiden pariin.

Takana on siis mahtava reissu, josta ei voisi olla kiitollisempi! Täällä on hieno porukka töissä ja on kyllä ilo olla osa porukkaa. Näinkin pieni reissu latasi akkuja paljon ja nosti sekä inspiraatiota, että intoa työtä kohtaan hurjasti. Kunhan pääsee matkasta aiheutuneen Espanja-kuumeen yli, niin alkaa arki taas hymyillä entistä leveämmin! :D