Sivut

torstai 7. huhtikuuta 2016

New hoods

Tiedättekö sen fiiliksen, kun yhtäkkiä tajuut saavuttaneesi jotain, mitä oot tavoitellut tietoisesti tai tiedostamatta jo pidemmän aikaa? Mulla kävi niin tässä pari iltaa sitten. Olin kävelemässä töistä kotiin, sateisen päivän jälkeen ilta-aurinko paistoi ja oli yksi niistä täydellisen tuntuisista kevätilloista. Olin just instagrammannut kuvan  ja liittänyt mukaan kuvatekstin my new hoods. 






Ja sitten se iski. Se fiilis, että täällä mä nyt asun!! Ruotsissa. Tekemässä oman alan markkinointihommia. Startup-vaiheen yrityksessä. Huipputyypeiltä vaikuttavien työkavereiden kanssa! Täähän on just eikä melkeen sitä, mitä oon halunnutkin tehdä?! Just se juttu, jonka kirjoitin syksyllä tämän vuoden tavoitteeksi, ja se juttu, johon uuden vuoden lupauksissa lupasin panostaa. 

Mitä hittoa ihmettä! Miten tähän tilanteeseen on päästy?

Lopputulos on monen asian summa ja jossakin tuolla taka-ajatuksissa on varmasti vaikuttanut se, että oon jo pidemmän aikaa miettinyt asumista Ruotsissa. Panostin siis kerrankin täysillä hakemuskirjeeseen ja tein pientä ekstraakin. Se kannatti, koska sen seurauksena oli kaksi skypehaastattelua ja lukuisia sähköposteja, joiden lopputuloksena täällä nyt ollaan. Opin tästä ainakin heti jo sen, että jos jotain haluaa tosissaan ja tarpeeksi, sen eteen kyllä on valmis paiskimaan hommia.


Oon siis markkinointiharjoittelijana yrityksessä nimeltä KitchenTime. Suomessa vielä ei niin tunnettu, mutta Ruotsissa mainetta niittänyt keittiötarvikkeiden verkkokauppa, joka on yksi Ruotsin nopeiten kasvavimmista nettikaupoista. Meitä on toimistolla töissä reilu 20 tyyppiä eri tehtävissä: löytyy markkinointia, ostopuolta, asiakaspalvelua, logistiikkaa ja teknologiaa. Keski-ikä yrityksessä lienee alle 30, tosin joukkoon mahtuu muutama vähän vanhempikin. Yleinen fiilis toimistolla on älyttömän hyvä, niin hyvä että oon ollut siellä joka päivä vähintään 9h eikä ole tehnyt edes tiukkaa! KitchenTimen perustajat on molemmat nuoria miehiä, joiden menoa on tosiaankin inspiroiva katsoa. Ihan huikea draivi ja molemmat niin älyttömän mukavia, että tämä on kyllä malliesimerkki siitä, miten pitkälle voi päästä olemalla hyvä tyyppi!

Ainakin ekan viikon perusteella oon vakuuttunut siitä, että tästä tulee huippukesä. :) välillä tietty tulee hetkiä, kun tuntuu, ettei osaa mitään ja kaikista vähiten ruotsia ja markkinointia. Espanjan ajoilta muistan nää fiilikset paremmin kuin hyvin, ja tiiänkin niiden menevän kyllä ohi yhtä nopeasti kuin ne tuleekin. Nekin fiilikset kuuluu tähän ulkomailla asumiseen ja opettaa vielä enemmän kuin ne pelkät hyvät fiilikset.

Huomenna me lähdetäänkin tällä työporukalla sitten kohti Barcelonaa (!!!) ja sorvin ääreen palataan maanantai-illalla. Mun ensimmäinen työmatka ulkomaille, innostuksen tasoa on varmaan vaikea arvata! Palataan siis asiaan ensi viikolla ja oikein mukavaa viikonloppua sinne ruudun taakse! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti