Sivut

torstai 11. kesäkuuta 2015

No to stress

Viime päivät Portugalin jälkeen on kuluneet tiivistäkin tiiviimmin koulun parissa. Tänään mulla oli Marketing Electrónico tentti, joten tiistaina ja keskiviikkona oltiin parkkeerattu Pipsan ja Roxannen kanssa lähes koko päiviksi kahvila Èpocaan. Kaikilla on onneksi samaan aikaan tentit ja viimeiset palautustehtävät, joten kärsittiin yhdessä. Eilen oli nimittäin jälleen täydellinen aurinkoinen kesäpäivä, jota me vietetiiin klo 12-19 sisällä kahvilassa nenä kiinni ruudussa. Välillä haettiin kanawrappeja, kahvia, smoothieita tai makeita herkkuja, välillä pidettiin facebook- ja insta-taukoja ja välillä keskusteltiin opiskelujenaiheista.

Evidence that I also have studied here sometimes.

Oli kyllä paljon mukavampi opiskella tuolla tavalla yhdessä, kuin jos olisi viettänyt koko päivän yksin kotona! Mä ainakin oon sellanen, että jos tiedän muiden olevan liikkeellä (ihan sama onko kaverit vai tuntemattomat ihmiset) mun on hirveän vaikea keskittyä, koska pelkään missaavani jotain. Sen takia oon tosi levoton, jos pitää kotona opiskella koko päivä. Tää kahvilassa istuminen oli paljon parempi, koska koko ajan tapahtui ja näki ihmisiä, mutta kuitenkin pääpaino oli opiskelussa. Missä Turussa olisi tällanen paikka? Kahvila, josta saa aamupalaa, lounasta ja välipalaa, on hyvä wifi-yhteys ja kivat tuolit/sohvat sekä taustamusiikkia. Mun täytyy löytää se. :)

Studying in Epoca for finals and doing the last assignments. Much more fun to suffer together with friends in a nice environment, drinkin coffee and eating wraps and cookies ;) 

Food, friends, iPad, notebook, colors.... Whatever it takes to learn at least something as fast as possible (aka in the last minute after skipping most of the classes) 

My face before going to the exam, during it and after it :D 

Vaikka oli todella turhauttavaa ja hankala opiskella tenttiin, oli samalla ihana fiilis tehdä jotain hyödyllistä ja pakottaa aivot ajattelemaan ja oppimaan pitkästä aikaa. Loppujen lopuksi mulle sopii sellanen paremmin kuin ikuinen lomailu. Itse tentti tänään oli kokemus sinänsä, se tehtiin tietokoneella, joten koska mulla on vain iPad mukana, jouduin tehdä sen koko luokan edessä olevalla koneella. Koneella, jonka ruutu sammui minuutin välein ja muuten vain välkkyi joka kolmas sekunti. Opettajakin naureskeli tällä huonolle tuurille ja käski varmuuden vuoksi tehdä kokeen myös paperiversiona. 90 minuutin voimanponnistuksen jälkeen kaikkeen oli vastattu, mutta menestyksestä en tiedä. Kaikilla tuntui olevan aika hämmentynyt fiilis kokeen jälkeen! Jopa niillä, jotka olivat lukeneet enemmän ;) joten mun kahden päivän muistiinpanosota yliviivaustussien kanssa oli luultavasti ihan riittävä panostus. Nyt tuntuukin hassulta, seuraava ja viimeinen (ja tämäkin on uusinta) tentti on 24.6. eli mulla on pelkkää vapaata siihen asti!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti