Sivut

sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Roadtrip: Cabo de Gata

Helou helou!

Takana on taas yksi mahtava viikonloppu täällä. Aika kuluu kuin siivillä.. Miten on mahdollista jo nyt ikävöidä tätä elämää, vaikka vielä on kaksi kuukautta jäljellä!! En halua edes ajatella heinäkuuta vielä.. No jokatapauksessa takaisin viikonloppuun. Perjantaiaamuna lähdettiin ajamaan kohti Almeríaa ja Cabo de Gatan luonnonpuistoa, jonka alueella kuulemma sijaitsevat Espanjan kauneimmat rannat. Ei suotta oltu kehuttu, aaaaivan huikeita rantoja!! Olo oli kuin ulkomailla ;) en tiennyt, että Espanjassa tuollaisia rantoja edes on. Luonnonrantoja, turkoosia vettä.. Siinä sielu lepäsi! Taas tuli todettua, että ainoa mikä Granadasta puuttuu on meri. En tiiä mikä siinä on, mutta meressä vaan on jotain taikaa. Voisin viettää tuntikausia merenrannalla. Täällä on tällä hetkellä aivan todella kuuma taas, päivällä ja illalla reippaat 30 astetta, joten rannalle tullaan kyllä lähtemään aina kun mahdollista..

Meitä oli reissussa neljä, eli mun lisäksi Epp, Anastasia ja Ángel. Oltiin varattu huoneisto yhdeksi yöksi, mikä oli tosi hyvä ratkaisu. Meillä oli kaksi kerrosta, kaksi kylppäriä, terassi ja pihalla kaiken lisäksi uima-allas. Olisi helposti voinut viettää enemmän öitä tuolla. Aika kului rannalla loikoiluun, syömiseen (niin hyviä kalaruokia!!) ja maisemien ihailuun. Oli aavikkoa, metsää, merta, välillä tuntui kuin olisi oltu Kaliforniassa ja välillä maisemat oli kuin suoraan lännen elokuvista. Ajettiin jopa yhden paikan ohi, jossa on kuvattu joitain länkkäreitä ja vilaukselta nähtiin niitä leffoista tuttuja tavernoita sekä intiaanikotia :D

Era un fin de semana muuuy bueno y relajante. Fuimos a Almería a Natural Parque de Cabo de Gata. Había escuchado que las playas más bonitas son allí y no era una desilusión. Sin embargo me encanta Nerja tambien pero las playas son muy diferentes, no puedo comparar. Muy pronto quería ir a Nerja otra vez. La unica cosa que me molesta que no hay en Granada es el mar. Me encanta el mar y siempre me siento muy feliz y tranquila al lado del mar. Hay algo mágico en el costero..

Yksi ranta, jolla oltiin, oli nimeltään Playa de los muertos eli kuolleiden ranta. Karmiva nimi, mutta ranta oli kuin suoraan paratiisista! Kuin Karibialla tai Thaimaassa. Nimen tarina tulee entisistä ajoista, jolloin kuulemma laivojen haaksirikkojen jälkeen aallot kuljettivat merimiesten ja -rosvojen ruumiit tälle rannalle.. hyi. Rannalle laskeutuminen oli aika merkillistä puuhaa, kivikkoa ja kallioita pitkin alas ilman mitään kunnon tietä. Mutta oli sen arvoista kyllä.

Playa de los muertos tiene un nombre horrible pero vistas bonitas, como en un paraíso!

Lauantaina palattiin kotiin aika myöhään illalla, mutta koska espanjalainen aikataulu, seuraavaksi ohjelmassa oli suihkun kautta sangrian tekoon ja juhlimaan. Sangria oli kylmää ja yö kuuma, tätä yhtälöä mukaillen eilinen juhlailta oli taas ihan omaaluokkaansa ja huikean hauska. Tänään aamulla raahauduttiinkin sitten "aamupalalle" uuteen lempitapaspaikkaan ja istuttiin siinä terassilla neljään asti. Sen jälkeen suunnitelmassa oli lähteä Albayciniin katsastamaan yhdet pihajuhlat, mutta oltiin liikkeellä isolla porukalla italialaisten kanssa, joten mikään asia ei tietenkään tapahtunut nopeasti. Aluksi pari tuntia pohdittiin lähtöä, sitten kun lähdettiin matkaan pysähdeltiin ja ihmeteltiin niin paljon, että koko reissuun kului varmaan toiset kaksi tuntia. Yhdessä vaiheessa istuttiin kiviaidalla laulelemassa yhtä espanjalaista laulua kaikessa rauhassa :D ja lopulta oltiin niissä "juhlissa" noin minuutti, koska ne osoittautuivat aika ihme hippibileiksi.. Tämän jälkeen mentiinkin Miradorin kautta vakkari teteríaan syömään herkullista pizzaa ja brownieta jälkkäriksi. NAM! Paikanomistaja on ihan mahtava tyyppi, niin ystävällinen ja aina iloinen ja muistaa kaikkien tilaukset ulkoa. Tetería Oriental on paikan nimi, pistäkää muistiin!

Mutta kaiken kaikkiaan onnistunut viikonloppu ihanien ystävien seurassa ja juuri niin Granadalle ominainen viikonloppu. Miten paljon on oikeasti mahdollista nauttia elämästä!

Era un fin de semana divertido con las mejores personas y un fin de semana muy típico para Granada. No sé como es posible disfrutar la vida tan mucho! No puedo creer que esta es mi vida :)