Sivut

keskiviikko 14. tammikuuta 2015

Matkalla etelään

Viime vuosien aikana mun kaverit on lähteneet valloittamaan milloin mitäkin maailmankolkkaa: USA, Ruotsi, Espanja, Saksa ja Aussit on vaan esimerkkejä niistä monista paikoista. Vuoden tai puolen vuoden jälkeen on taas vietetty kotiinpaluujuhlia, kokoonnuttu  juoruilemaan ja kuulemaan kokemuksia, jotka poikkeuksetta on olleet huikeita. Joka kerta kaikki on kannustaneet lähtemään itsekin kokeilemaan ja joka kerta lähteminen on houkutellut enemmän. Kynnys siihen oli kuitenkin jostain syystä aika ylitsepääsemätön, kunnes viime syksynä vihdoin hakupaperit päätyivät koululle asti ja joulukuussa tuli lopullinen, hyväksyvä päätös lähteä!

Joten tässä sitä ollaan, koska parhaillaan luet mun matkablogia! Sunnuntaiaamuna 1.2 nimittäin nappaan matkalaukut mukaan ja hyppään koneeseen kohti Espanjan Granadaa. Paikka vaikuttaa huikeelta, ja vaikka jännittää ja pelottaa ihan älyttömän (itseasiassa jopa naurettavan) paljon, niin oon super innoissani ja uskon, että tää on hyvä päätös! Vietän Granadassa suunnilleen puoli vuotta, paluulippua ei vielä ole ja lähes kaikki muukin on epäselvää.. Orientaatioviikko alkaa 9.2. ja luennot 16.2. ja asuntoasiat varmistuu vasta siellä, mutta muuten ei kauheasti ole tietoa. Täältä blogista voi kuitenkin seurata mun matkaani, raportoin kaikkia kommelluksia ja päivittäistä elämää tänne. :) 



Näistä ihanista Suomen talvimaisemista on siis tarkoitus lähteä ja viettää seuraavat kuukaudet hiukan toisenlaisessa paikassa. En malta odottaa, että pääsee kuvailemaan täällä!



Itse tiiän kaupungista vaan sen mitä oon googlettamalla ja muilta kyselemällä saanut selville. Jos kiinnostaa, niin tästä saa aika hyvän kuvan. Mulla on tällä hetkellä sellainen mielikuva, että kaupungissa on paljon vastakohtia: historiaa ja vanhoja rakennuksia ja toisaalta paljon vaihtareita ja aktiviteetteja, mahdollisuus lasketteluun ja vaellukseen, rikas tapas-kulttuuri, salsaa ja flamencotanssia ja suurimmaksi osaksi puhutaan vain espanjaa. Mutta eiköhän se  kaikki tästä ala selvitä, pari viikkoa enää niin oon jo siellä!

Kuulemisiin!
Pihla


4 kommenttia: